29 maja 2019 r. spółka CEWAR oficjalnie otworzyła nowy zakład w lubelskiej podstrefie ekonomicznej, a firma Bury uruchomiła linię do pakowania warzyw oraz owoców i wprowadza nową markę – Rajski Ogród na krajowy rynek. W tym roku spółka Bury znalazła się także wśród Diamentów Forbsa 2019. Laureatem tego rankingu jest też BP Tour sp. z.o.o. Wszystkie te spółki są członkami Lubelskiego Forum Pracodawców.
Spółka CEWAR to producent ultraprecyzyjnych części i nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla przemysłu, która otworzyła fabrykę w lubelskiej podstrefie ekonomicznej na Felinie. Nowy zakład produkcyjny spółki Cewar wraz z powierzchnią biurową zajmuje 3 tys. mkw. powierzchni i został zaprojektowany tak, aby dać możliwość rozbudowy. Budowa nowej hali trwała ok. 11 miesięcy. Obecnie CEWAR zatrudnia 60 osób, do końca roku planowane jest zwiększenie zatrudnienia o kilkanaście etatów, głównie frezerów, tokarzy, ślusarzy, programistów
i konstruktorów.
- Zdecydowaliśmy się na realizację inwestycji na Felinie, ponieważ Specjalna Strefa Ekonomiczna Euro Park Mielec Podstrefa Lublin dynamicznie się rozwija - mówi Stanisław Więch, prezes spółki Cewar. - Swoją działalność w Lublinie prowadzimy od 1991 roku, początkowo jako firma handlowa, a od 2012 roku również jako firma produkcyjna - dodaje prezes. - Wiele lat doświadczenia w branży przemysłowej nauczyło nas, że kluczem do sukcesu jest jakość, terminowość oraz otwartość na oczekiwania i potrzeby klienta. Jesteśmy zainteresowani zarówno współpracą długofalową, jak i każdym pojedynczym zamówieniem.
W nowej hali produkcyjnej znajduje się park maszynowy, technologiczna czołówka światowej obróbki skrawaniem.
Inna firma należąca do LFP – spółka Bury działająca od 27 lat na rynku owoców i warzyw wprowadza właśnie oferowane przez siebie produkty pod marką „Rajski Ogród”. W sprzedaży znajdują się już pierwsze produkty nowej marki – włoszczyzna, marchew i pietruszka pakowane pudełka i foliowane. Niedługo do sprzedaży trafią także kiwi, limonki, jabłka, papryka, cebula, ziemniaki, gruszki, awokado, mango oraz kaki.
– Dzięki nowej marce świeżych owoców i warzyw „Rajski Ogród” możemy edukować i oddziaływać na świadomość konsumenta – mówi Jacek Bury, prezes zarządu Bury Sp. z o.o. - W tematyce owoców i warzyw posiadamy wiedzę i doświadczenie gromadzone w firmie Bury przez ponad ćwierć wieku. To sprawia, że czujemy potrzebę, ale także powinność, by dzielić się zdobytą wiedzą i wpływać na tworzenie kultury zdrowego jedzenia oraz zdrowego stylu życia.
- Marka „Rajski Ogród” to nie tylko produkt biznesowy – to zdecydowanie marka z misją – dodaje prezes J. Bury. - Naszym celem jest przypominanie, że codzienne spożywanie owoców i warzyw po prostu wychodzi nam „Na zdrowie”. Chcemy zaszczepiać nawyk częstego spożywania owoców i warzyw. Dlatego hasło przewodnie marki „Rajski Ogród”, widoczne w logotypie, a także na każdym naszym opakowaniu, brzmi „Na zdrowie”.
Firma pracuje już także nad kolejnymi rozwiązaniami mającymi przyczynić się do rozwoju marki „Rajski Ogród”. Trwają właśnie prace nad możliwością wdrożenia opakowań biodegradowalnych, do których produkcji wykorzystuje się granulat z kukurydzy i trzciny. Firma bada także możliwość wprowadzenia tacek tekturowych lub takich wykonanych z pulpy.
Firmy Forum znalazły się także w tegorocznej edycji Diamentów Forbsa 2019. Spółka Bury jest laureatem w gronie firm z przychodami powyżej 250 mln zł, a BP Tour sp. z o.o. z przychodami od 5 do 50 mln zł. Gratulujemy sukcesów wszystkim firmom Forum!